hren
Besplatna dostava unutar Hrvatske za narudžbe iznad 1500 kn.
Mogućnost obročnog plaćanja do 6 rata za narudžbe iznad 500 kn.

S Jelenom Orešković Atabeyki o nevjerojatnim beneficijama vježbi za lice

Jelena Orešković Ataybeki, koju većina vas poznaje kao modela, u posljednjih je nekoliko godina svoju zagrebačku adresu zamijenila s pariškom. Njen interes prema anatomiji lica, kao i vježbama za lice, javio se još prije 11 godina. Završila je jednu od najboljih škola za rehabilitacijski pilates u svijetu, u kojoj je bio naglasak na poznavanju anatomije tijela u pokretu. Osim toga, iza nje je i edukacija kroz znanstvene radove na temu anatomije lica, te njegovog strukturalnog i funkcionalnog starenja, starenja kože, radionice na temu rehabilitacije lica, a na temelju novih znanja unaprijeđivala je vježbe prateći promjene i na svom licu, a kasnije i na licima žena koje su se priključile njenom programu.

Samo za The Lab Store Jelena je podijelila sa mnom neke od ključnih vježbi.

Što je danas važno znati o vježbama za lice, jesu li uistinu djelotvorne, postoje li istraživanja koja dokazuju isto, je li broj žena koje su zainteresirane velik?

U odnosu na prije jedanaest godina, kad sam otkrila metodu vježbanja lica, narastao je broj žena, ali i muškaraca koji joj se priklanjaju. Društvene mreže, You Tube i slični kanali suvremenog komuniciranja svakako su pridonijeli tome jer olakšavaju širenje informacija, što ima dobre i loše strane. Jedna od dobrih strana je to što se vijest, pa i svijest o tome da postoji ovakav način njege lica, lako i brzo širi, no loša je ta da se tu nađe svega – od korisnih do potpuno beskorisnih informacija i vježbi, pa čak i onih moguće kontraproduktivnih.

Kako znati koja je prava metoda vježbanja lica?

U odabiru prave metode vježbanja leži odgovor na pitanje o tome jesu li vježbe zaista djelotvorne, a prava osoba je ona s dobrim rezultatima na svom vlastitom licu. Mnogi liječnici, uglavnom estetski kirurzi, upozoravaju na to kako nema znanstvenih dokaza za ovu metodu, što je istina. Do sada su sva istraživanja bila napravljena površno ili pogrešno te stoga nisu ni priznata kao znanstvena činjenica. Ne zato što rezultata nije bilo, već je puno grešaka bilo učinjeno u koracima pri njihovom provođenju, pa onda ni rezultati nisu mogli biti priznati.

Naravno da su, kao i u svemu drugome vezanom uz starenje, bitni i geni što se starenja tiče, a tu je uključeno i niz faktora zbog kojih ne možemo olako zaključiti kako su samo vježbe za lice odgovorne za nečiji bolji, mlađi ili zdraviji izgled. Ipak, činjenica je da baš sve promotorice ove metode imaju vidljive rezultate u nekoliko estetskih aspekata – manjem broju ili potpunom izostanku dinamičkih nabora na koži, očuvanom volumenu jagodica, zategnutijoj koži, otvorenim i čvrstim kapcima, punijim usnicama te očuvanoj liniji čeljusti. Ovo sve, naravno, u odnosu na osobe iste dobi koje ne vježbaju svoje lice.

Kako si se ti zainteresirala za isto? Koliko dugo prakticiraš vježbe, gdje si se educirala za njih i kako izgleda tvoj posao?

Kad sam počinjala, bilo je znatno teže doći do vježbi. Postojalo je tek nekoliko promotorica ove metode koje su uglavnom svoju tehniku prodavale putem knjiga i DVD-ova, puno škrtije na You Tubeu. Sasvim sam slučajno došla do jednog članka koji je promovirao metodu vježbanja lica, a onda, kad sam krenula istraživati, naišla sam na dvije dame koje su privukle moju pažnju i kojima sam ostala fascinirana do mjere da sam se zbog njih zaljubila u vježbe za lice. To su Eva Fraser i Cynthia Rowland. Ostala sam zapanjena vidjevši kako su i u pozamašnoj dobi (70+) izgledale fantastično (Eva je davala satove u Londonu čak do svoje devedesete godine).

Nažalost, do dan danas ova metoda nije verificirana ni validirana. Postoje žene koje su se pak sjetile prodavati online tečajeve i dijeliti online certifikate iza kojih ne stoji znanost. I sama sam se u početku prijavila na jedan od takvih, da bih shvatila da osoba koja me treba nešto naučiti i dati mi diplomu ima puno manje znanja od mene, da ne kažem skoro nikakvog, onog koje se može izvući iz bilo kojeg linka na Googleu.

Shvatila sam koliko je sve skupa moguće površno, a ja ne volim biti površna. Volim stajati iza onog što kažem. Tako sam uzela stvari u svoje ruke. Diplomirani sam ekonomist, a u Parizu sam zavrsila i jednu od najboljih škola za rehabilitacijski pilates u svijetu. Učila sam i još uvijek se educiram kroz knjige i znanstvene radove na temu anatomije lica te njegovog strukturalnog i funkcionalnog starenja – da ne nabrajam, u posljednjih sam se jedanaest godina morala doslovno snalaziti jer naprosto kvalitetne škole iza koje bi stajala ozbiljna struka nema, baš zbog navedenog problema s nedostatkom znanstvene osnove za nju.

No, ne brinem se da se to u budućnosti promijeniti. I pilates je prolazio kroz isto u prošlom stoljeću, a danas se u Francuskoj pilates satovi s kineziterapeutima dobivaju na uputnicu!

Koliko često bi trebali raditi ove vježbe, svaki dan? Radimo li uvijek iste vježbe ili naizmjenično? Je li važno biti ispred ogledala?

To su najčešća pitanja mojih klijentica. Osjećam da se ponekad iza tog pitanja krije znatiželja o tome kad mogu očekivati rezultate. Kao i kad se o tjelovježbi radi, a i o bilo kojoj drugoj disciplini, stvar je jednostavna – što ste redovitiji i ustrajniji i rezultati će biti brže vidljiviji, no samo ako je program kvalitetan i ako kvalitetno izvodite vježbu. Dakle kvaliteta prije kvantitete! Primjerice, ne mogu inzistirati da osoba ponovi pokret deset puta, ako vidim da joj se nakon petog ponavljanja mišić opušta te da pokret počinje posuđivati snagu drugog mišićaa, ponekad onog čiju akciju zelimo izbjeći. U početku svakako preporučam vježbati pred ogledalom, da se izbjegne stvaranje nabora ili aktivacija pogrešnog mišića. Još bolje je da radite s osobom koja ima iskustva s ovom vrstom njege.

A to kada će se i kod koga vidjeti rezultati, ovisi o nizu faktora – dobi, stupnju nastalih znakova starenja na koži i stupnju opuštenosti mekog tkiva, redovitosti vježbanja, njezi, stilu života općenito. Tako vidim žene u kategoriji 40+ s rezultatima nakon mjesec, dva vježbanja te one kod kojih ide sporije zbog svega navedenog, a tu su još i stres, san, prehrana i sl., što bi sve zapravo svrstala u kvalitetu stila života. Prednosti ove metode leže u činjenici da je vaš izgled u vašim rukama, a rezultati su prirodni.

Čovjek treba imati jasnu viziju sebe kakvog želi vidjeti u ogledalu. Osoba koja s pedeset godina želi izgledati kao s dvadeset i pet, neće biti zadovoljna ovom metodom jer je to nemogće postići. Ali kad pogledam oko sebe, ja ne vidim baš nikoga kome je to pošlo za rukom, neovisno o tome koji tretman pomlađivanja koristio. Zato je svoju metodu odbijam nazvati anti-age. Mislim da je starenje prirodno i da od njega ne treba bježati, kao što mislim da se od starenja ionako ne moze pobjeći. Sklonija tome da ulažemo u kvalitetu života i da nastojimo unaprijediti ono što nam je priroda dala i očuvati to sto duže, a to će se reflektirati i na našem izgledu.

Osim za ljepotu, imaju li vježbe za lice još kakvih beneficija?

Da! Opuštanje mišića je važan dio mog programa i to na dva načina i u nekoliko svrha. Prije svega, kroz masaže kojima istežemo i opuštamo one dijelove lica koju su aktivniji te na kojima su nabori kože vidljiviji baš zbog pojačane mišićne aktivnosti te gubitka elastina i kolagena u koži. Naime, mišići mimične muskulature se s jedne strane vežu uz određene dijelove kože, pa njihova akcija povlači kožu i stvara nabore. Stoga je važno pomoći mišiću da se istegne kao i da se opusti.

Zatim tako kroz jačanje neuromuskularnih veza. Naime, mišiće na licu koji su zaslužni za mimiku koristimo uglavnom kao ekspresiju nekih emotivnih stanja – tuge, straha ili pak veselja. Te su ekspresije imale evolucijsku važnost za čovjeka. Kad bi čovjek mišiće lica koristio uistinu samo kao izraz emocije, vjerujem da bi i stanje lica u nekoj dobi bilo bolje. No čovjek je, kao i u ostalim aspektima života, sklon stvarati navike, vrlo često loše.

Tako se npr. najčešće stvaraju nabori na čelu zbog učestalog dizanja obrva. Dizanje obrva je izraz čuđenja, a ljudi ih dižu non stop, iz navike i nesvjesno. Kroz trening tražimo svjesne akcije, naredbe za aktivacijom mišić se šalju u točno određeni mišić, kroz točno određeno trajanje. Zatim se mišić svjesno opušta. Takav trening unapređuje neuromuskularnu komunikaciju s ciljem da se mišić nauči kontrolirano aktivirati (samo kad treba), a ostatak vremena je opušten. Opušten mišić je glatka koža, barem kad je o dinamičkim naborima riječ. Također opuštanje mišića lica može doprinijeti opuštanju tijela i uma jer su te veze dvosmjerne – napet mišić šalje mozgu informaciju da je napet, a mozak tu informaciju dalje.

Ljudi su vrlo kompleksan stroj i važno je naučiti kako ga pravilno koristiti ili makar kako mu ne štetiti. Postoji i niz drugih benefita, tipa pojačanje cirkulacije, metabolizma kože i sl., ali to su teme za dermatologe i kozmetičare, ja se bavim mišićima lica.

Tko su tvoje klijentice i kakvi su ti sve planovi kada se vratiš u Hrvatsku?

Moje klijentice su uglavnom žene kojima dajem pilates satove, pa trening lica odradimo nakon sata pilatesa, kao i moje online klijentice. A za Hrvatsku imam lijepe planove, vezane uz pilates i vježbe za lice. Oboje je vezano uz moj osobni stil života koji sam pretvorila u posao te bih voljela ženama u Hrvatskoj (i muškarcima, ako bude hrabrih) prenijeti svoju strast i ljubav prema ove dvije vještine, a sve u svrhu unapređenja svog općeg stanja, a samim time i izgleda, te što kvalitetnijeg ulaska u zrelu i staru dob.

Podijeli:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

The Lab beauty novosti stižu u vaš inbox!

Prijavite se na naš newsletter i ostvarite 5% popusta na prvu kupovinu na našem web shopu.